Parkeerbeleid locatie Dr. Jan van Breemenstraat wijzigt per 1 januari 2018

Per 1 januari 2018 brengt Reade wijzigingen aan in het parkeerbeleid van locatie Dr. Jan van Breemenstraat. Zowel de locatie van het parkeerterrein als het parkeertarief wijzigen.

Waarom brengt Reade wijzigingen aan in haar parkeerbeleid?

Het huidige parkeerbeleid belemmert het nieuwe digitale aanmeldproces: voor- of nadat u zich digitaal heeft aangemeld moet u alsnog naar de receptie om een parkeerkaart aan te vragen. Om eventuele wachttijden bij u weg te nemen, brengt Reade logischerwijs ook wijzigingen aan in het parkeerproces zodat uw bezoek zo soepel mogelijk verloopt. De wijziging is er op gericht het parkeren zo gemakkelijk mogelijk te maken. U hoeft niet langer uw kenteken te laten registreren bij de receptie. Daarnaast trekt Reade zo het parkeerbeleid gelijk op beide hoofdlocaties met een nieuw gereduceerd parkeertarief (50% van het geldende tarief).

Nieuwe locatie parkeerterrein

Parkeren is voor bezoekers per 1 januari 2018 mogelijk op een beperkt aantal plekken op een nieuw besloten parkeerterrein van Reade, gevestigd aan de noordzijde van het gebouw (zie afbeelding). Toegang tot het gebouw is enkel mogelijk via de bekende hoofdingang. Parkeren met een gehandicaptenparkeerkaart blijft ongewijzigd, dit kan naast de sporthal op de daarvoor aangewezen plekken.

Nieuw parkeertarief

Ondanks deze wijziging blijft Reade in staat om u een gereduceerd parkeertarief te bieden. Dit tarief geldt alleen op het nieuwe besloten terrein. In plaats van het geldende parkeertarief van € 2,40 betaalt u op het nieuwe terrein van Reade € 1,20 per uur. Betalen is alleen mogelijk met uw bankpas via de in- en uitrijdautomaat die op het parkeerterrein gevestigd is. In vergelijking met het parkeertarief van andere ziekenhuizen in Amsterdam en het geldende tarief in de regio, acht Reade dit gereduceerde tarief redelijk. Tot slot wordt het parkeerbeleid zo op alle hoofdlocaties van Reade gelijkgetrokken. 

Wij hopen u zo voldoende te hebben geinformeerd en hopen op uw begrip voor deze gewijzigde situatie. Mocht u toch nog vragen hebben kunt u bellen met onze klantenservice: 020-2421000